FAQ

Otázky, na které chcete znát odpověď.

Zkontrolujte si na obrázku zdali zadáváte údaje správně. Pokud se chcete přihlásit, tak vždy musíte vyplnit celé uživatelské jméno
(např.: uzivatelskejmeno@domena.cz) a heslo.

V případě, že i nadále se nemůžete přihlásit, tak nás prosím kontaktujte na adrese helpdesk.

Pravděpodobně nastala chyba při editaci webových stránek nebo zrovna provádíme aktualizaci redakčního systému. Opět zkuste znovunačíst vaše stránky.

Pokud problém nezmizí, tak nás prosím kontaktujte pomocí helpdesku, kde nám popište v jakém prohlížeči a operačním systému se to děje a zkopírujte i kompletní URL adresu. My váš požadavek začneme co nejrychleji řešit.

V takovém případě nás kontaktujte přes helpdesk a my problém vyřešíme, pravděpodobně jsou špatně nastavená administrační práva, která vás k těmto úkonům neopravňují.

Pravděpodobně byla stránka načtena do paměti Vašeho prohlížeče. Zkuste nejprve stisknout klávesu "F5", popřípadě "Ctrl+F5". Pokud se ani v tomto případě nic nezlepšilo, zkuste vymazat mezipaměť Vašeho prohlížeče.

To provedete tak, že při spuštěném prohlížeči stisknete klávesovou zkratku "Ctrl+Shift+Delete" a vyberete možnost vymazat mezipaměť, popřípadě i cookies např. za poslední hodinu.

Pokud problém nezmizí, tak nás prosím kontaktujte pomocí helpdesku, kde nám popište v jakém prohlížeči a operačním systému se to děje a zkopírujte i kompletní URL adresu. My váš požadavek začneme co nejrychleji řešit.

Nejspíš se jedná o napadení kontaktního formuláře "robotem", který je naprogramovaný tak, aby co nejvíce zahltil e-mailovou schránku, na kterou se požadavky z kontaktního formuláře posílají.
V takovém případě nás prosím kontaktujte pomocí helpdesku a my váš požadavek začneme co nejrychleji řešit.

URL definuje doménovou adresu, lokalizaci na serveru a typ protokolu použitý pro přístup ke zdrojům.
Zjednodušeně řečeno, URL představuje řetězec znaků který píšete do adresního řádku prohlížeče, když chcete naštívit webovou stránku. Obvykle ji naleznete v horní části (viz. obrázek)

Pro nastavení e-mailového klienta použijte údaje níže. V souborech výše naleznete, jak nastavit údaje v jednotlivých e-mailových klientech.

  • Základní údaje
  • Jméno: Vaše celé jméno
  • E-mail: Váš e-mail
  • Nastavení serveru
  • Typ serveru: IMAP/POP/SMTP
  • Název a adresa serveru: mail.nux.cz
  • Port: 465
  • Zabezpečení: SSL

Veškerou dokumentaci, jak pracovat s určitými oddíly naleznete přímo v CMS. Po přihlášení do CMS klikněte v menu nabídce na tlačítko obsah a přejděte na položku dokumentace, veškeré návody naleznete v menu nabídce po levé straně.

Kontaktovat nás můžete pomocí kontaktního formuláře, který se nachází na stránce helpdesk, kde musíte vyplnit povinné údaje, jako jsou jméno, příjmení, e-mail, předmět, v případě, že máte společnost, tak ji prosím vyplňte do polo organizace.

A následně v popise napiště požadavek. V případě, že chcete zaslat soubor, který například chcete implementovat na stránky, tak klikněte na tlačítko "Vybrat soubor" a následně jej vložte. Pokud chcete urychleně vyřídit požadavek, tak klikněte na expresní požadavek. Veškeré další kontaktní informace naleznete na odkazu výše.

Tlačítko by mělo být stále na svém místě, může být však skrytý. Pokud tato situace nastane, tak můžete postupovat následovně: V modulu pro nahrávání obrázků či souborů zvolte nastavení, které se nachazí například vedle tlačítek nápověda či obnovit. Po rozkliknutí zaškrtněte políčko "klasické komponenty" po pravé straně v sekci "Nahrávání souborů pomocí:". V tuto chvíli by se tlačítko mělo zobrazovat správně.

Pokud se pomalu nahrávají pomalu, může to být způsobeno nadměrnou velikostí obrázku či pomalým připojením k internetu.
Pokud má obrázek např. více než 1MB, je vhodné provést kompresí a tím velikost obrázku snížit (ideálně pod 500kB) a zároveň zrychlit nahrávání obrázků, ale i nahrávání stránek do webové prohlížeče.

Rozměry obrázků můžete provést přímo v CMS. Když nahrajete obrázek do modulu obrázky, klikněte na obrázek pravým tlačítkem a zvolte změnit rozměry, tímto nástrojem můžete změnit i velikost souboru. Kompresi obrázků můžete udělat přes stránku: https://tinyjpg.com/. Při nahrávání obrázků do aplikace pro kompresi dávejte pozor aby měl soubor maximální velikost 5MB, pokud by měl obrázek větší velikost, tak se komprese neprovede.

Pokud máte větší velikost obrázků, tak to může být způsobené i příliš velkými rozměry, v tom případě změnte rozměry obrázků pod 5MB v grafickém programu, aby jste jej mohli nahrát do aplikace pro kompresi. V případě že nemáte grafický program, tak může pomoci online nástroj pro zmenšení obrázku zde: http://resizeimage.net/.

Situace mohla být způsobená aktualizací webových stránek či uložením stránek do prohlížeče v předchozím stavu. Zkuste obnovit stránky vymazáním cache, to můžete udělat tlačítky ctrl + F5 nebo spustit stránky v jiném prohlížeči. Pokud situace přetrvává, tak nás prosím kontaktujte pomocí helpdesku.

V pravém smyslu výrazu webhosting jde pouze o pouhé umístění stránek na serveru poskytovatele, resp. pronájem prostoru pro webové stránky na cizím zařízení, tak aniž byste museli vlastnit svůj server. Ceny za webhosting se na trhu pohybují od několika korun až po několik tisíc měsíčně. Nux již historicky neposkytuje jen tento technický prostředek jako konkurence, se kterou jsme často srovnáváni, ale i vlastní aplikace a jejich celý ekosystém.

Dvoufaktorová autentizace (2FA) s jednorázovým heslem (OTP - One Time Password) zajišťuje vyšší úroveň zabezpečení.

V dnešní době je nesmírně důležité odpovědně řešit zabezpečení dat a informací tak, aby se k nim (vždy a odkudkoliv) dostali pouze ti uživatelé, kteří k těmto mají patřičná oprávnění. Ve většině společností je v současnosti přístupovými informacemi pouze uživatelské jméno a heslo. Oproti standardnímu ověřování tak 2FA doplňuje přihlášení uživatele pomocí jména a hesla použitím dalšího prvku, který si uživatel ale nemusí pamatovat, má ho při sobě. Zařízení, které tuto službu umožňuje, může pomocí aplikace v mobilním telefonu generovat kód, jenž není bez vlastnictví zařízení možné jinak zjistit. Tyto dva faktory - „něco, co uživatel zná“ (tedy klasické heslo) plus „něco, co uživatel vlastní“ (typicky mobilní telefon) pak společně poskytují násobně dokonalejší zabezpečení. Významnou výhodou OTP hesel je i jejich náhodnost, nelze je tedy předvídat ani znovu použít. Výsledkem 2FA OTP je pak mnohem vyšší ochrana firemních dat před slovníkovými útoky, zneužitím přístupových údajů a jinou formou kyberzločinu. Je velice nepravděpodobné, aby si někdo zjistil uživatelské jméno a heslo uživatele a ještě mu zcizil zařízení, které generuje kód. I v případě, že by se mu tak podařilo, má útočník velmi málo času na získání informací. Jednorázové heslo má velmi krátkou dobu životnosti (30 sekund).

OTP tak řeší starosti s:

  • použitím stejných statických hesel.
  • opakováním již jednou použitého hesla.
  • hesly obsahující data specifická pro daného uživatele jako je např. jméno nebo datum narození.
  • deriváty hesel jako jsou např. „heslo01“, “heslo02“, atd.
  • uživatelskými hesly, která obecně nesplňují základní podmínky bezpečného hesla (min. 8 alfanumerických znaků)

Jakožto odpovědný poskytovatel komplexních služeb v oblasti internetu a s ohledem na chystanou legislativu ale především na data, která ve své databázi máte, vám toto vylepšení velmi silně doporučujeme. Společnost Nux již v současnosti umí tuto oblast vysoce profesionálně ošetřit. Na vyšším zabezpečení dat svých zákazníků máme i svůj vlastní zájem. Hlavním motivem je chystaná ještě přísnější legislativa o ochraně osobních údajů*.

Dočetli jste až sem a dospěli jste k názoru, že i vaše data a IS si zasluhují takovouto zvýšenou ochranu a aktivaci služby 2FA OTP? Je pro Vás námi poskytované řešení (web, e-shop, atd.) stěžejní součást byznysu? Vyžádejte si co nejdříve aktivaci 2FA OTP. Za jednorázovou platbu vám 2FA OTP obratem zařídíme. Těm z vás, kteří s námi máte uzavřenou servisní smlouvu, se další náklady spojné s podporou 2FA se toto po aktivaci stane součástí smlouvy.

* Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které výrazně zvýší ochranu osobních dat nadobudne právoplatnost od 25. května 2018. GDPR představuje nový právní rámec ochrany osobních údajů v celé EU. Cílem je co nejvíca hájit práva občanů EU proti neoprávněnému zacházení s jejich daty a osobními údaji. GDPR se týká všech firem a institucí, jednotlivců a online služeb, které zpracovávají data uživatelů.

SSL* certifikát zajistí přechod na šifrovaný protokol HTTPS**. SSL certifikáty chrání informace mezi servery a prohlížečem. Zabezpečují osobní údaje, hesla, čísla účtů, čísla platebních karet a další informace tak, aby byly ochráněny před případnými on-line útočníky.

Zjednodušeně řečeno certifikát, jeho veřejný klíč a certifikační autorita jsou užity k vytvoření důvěrného vztahu mezi koncovým klientem a serverem a zároveň je toto vše použito k zašifrování přenášených dat po počítačové síti.

Co aktivací získáte?

  • V tom nejmenším se zbavíte varování prohlížeče, že stránky nejsou zabezpečeny – viz obrázek.
  • SSL certifikát
    SSL certifikát
  • Dále získáte kladné body ve vyhledávání. Společnost Google už před časem oznámila, že začala monitorovat přítomnost SSL certifikátu na webu a hodnotí ji jako kladný SEO faktor.
  • V neposlední řadě budete mít mnohem vyšší míru jistoty, že vaše webové stránky a přenášené informace jsou bezpečné a šifrovány.


Jak na to?
V případě vašeho zájmu nám dejte vědět, certifikát pro Vás rádi zajistíme. O nepatrnou částku se měsíčně zvýší platba, kterou fakturujeme za službu webhosting.

* SSL (Secure Sockets Layer) - protokol, vrstva vložená mezi vrstvu transportní (např. TCP/IP) a aplikační (např. HTTP). Poskytuje zabezpečení komunikace šifrováním a vzájemnou autentizaci komunikujících stran.
** HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) - protokol umožňující šifrovaný přenos dat v počítačové síti.

Pokud si přejete nastavit na emailu automatickou odpověď, navštivte stránku https://mail.nux.cz/. Na této stránce se přihlašte do své emailové schránky. Po přihlášení klikněte na položku nastavení, která se nachází v horním menu na pravé straně. Po kliknutí na nastavení se zobrazí menu s položkami nastavení, kde zvolte položku Aut. odpověď, po rozkliknutí položky zaškrtněte políčko zapnuto a vyplňte požadované údaje. Po vyplnění všech údajů klikněte na uložit. Pokud by jste chtěli automatickou odpověď vypnout, tak stačí znovu kliknout na políčko zapnout a tím jej odškrtnout. Pro přehlednější ukázku se můžete podívat na obrázek.

Nastavení automatické odpovědi v emailu
Jak postupovat?

Ano, takové řešení je možné za pomocí připojení přes vzdálenou plochu neboli programem TeamViewer. Program si můžete stáhnout ze stránky www.teamviewer.com a následně jej nainstalovat. Jakmile máte program nainstalovaný, budeme potřebovat přístupové údaje, jako jsou "ID" a "heslo", které jsou nezbytné pro přihlášení.

Po sdělení údajů můžeme problém řešit. Prosíme toto řešení využívat jen při vážných situacích.

Průvodce teamviewer 1
Jak postupovat?

V případě, že se chcete přihlašovat jinak než neustálým zadáváním hesla, tak je možné využít aplikaci KeePass v této aplikace si vytvoříte soubor, kterému nastavíte univerzální heslo a do téhož souboru pak již ukládate své hesla pro různé aplikace. Můžete to například využít v příhlášení do emailu či CMS. V obrázcích níže můžete vidět, jak nastavit heslo pro jednotlivé aplikace.

Pro změnu hesla jděte na adresu https://mail.nux.cz/. Přihlaste se do svého emailového účtu. Po přihlášení klikněte v horním pravém rohu na položku nastavení, zobrazí se stránka s veškerým nastavení pro emailový účet. Nyní zvolte v levém sloupci položku změna hesla, kde zadejte své aktuální heslo a zároveň heslo nové. Tlačítkem uložit akci potvrďte.

Slovník odborných výrazů a zkratek

B2B, B2C

(Business to Business resp. Business to Customer) - zkratka pro obchodní vztahy. V prvním případě, B2B, se jedná o vztah mezi výrobcem a obchodníkem (může se také jednat o vztah obchodníka a obchodníka). B2B řešení nefunguje pro konečné zákazníky, tedy spotřebitele. V druhém případě, B2C, se jedná o vztah mezi obchodníkem a spotřebitelem (např. klasické e-shopy).

Cache

Obsah některých stránek sa z důvodu zrychlení jejich načítání ukládá do paměti prohlížeče. Stránku, která se nemění, nemá smysl stahovat ze serveru znovu. Pokud na ni přijdete znovu, zobrazí se stránka, kterou máte uloženou ve vašem počítači. Cache lze zakázat ve vašem prohlížeči.

CMS

(Content Management System) - systém pro správu obsahu. Jedná se o webové rozhraní, pomocí kterého můžete ovládat vaše webové stránky. Příkladem systému pro správu obsahu může být redakční systém internetového magazínu, který vydává články. Naše Nux CMS je mnohem komplexnější a lze s ním spravovat více oblastí internetového portálu jako je například e-shop, fotogalerii, ankety atp.

CSS

(Cascading Style Sheet) - jazyk určený k formátovaní dokumentu psaném ve značkovacím jazyce. Použitím CSS umí webdesigner vytvořit vizuálně lichotivé webové stránky nebo mobilní aplikace.

Cookies

Malé množství dat, které si webové stránky uloží ve vašem prohlížeči. Jedná se o data o tom, že stránka už byla uživatelem navštívena. Cookies, stejně jako Cache, lze ve Vašem prohlížeči zakázat.

Copywriting

Činnost, při které copywriter vytváří texty, které zaujmou a přilákají potenciální klienty.

Flash

Platforma, ve které se vytvářejí grafické animace, prezentace a hry.

Java

Platforma, umožňující uživatelům na různých operačních systémech používat stejné nástroje (např. aplikace Sejmi.cz).

SEO

(Search Engine Optimization) - zkratka pro optimalizaci pro vyhledavače. Čarovná formulka webových vývojářů v podstatě znamená, že vaše stránky budou optimalizovány tak, že budou vyhovovat vyhledávacím službám a zobrazovat se na nejvyšších pozicích ve výsledcích vyhledávání. Více o SEO naleznete v článku na našem firemním blogu.

Použitelnost

Na použitelných stránkách se uživatel orientuje jednoduše a provedení nějakého úkonu (například odeslání formuláře) mu nečiní problémy. Více o použitelnosti naleznete v článku na našem firemním blogu.

Přístupnost

Přístupné stránky můžete navštívit na počítači, tabletu, mobilu či jiným způsobem a stránky jsou stále funkční a bezproblémové. Zde je důležité zmínit se o handicapech. I zrakově znevýhodněný uživatel by měl mít možnost přístupu k Vašim stránkám pomocí svých speciálních přístrojů (např. hmatový řádek). Více o přístupnosti článku na našem firemním blogu.

RSS

(Rich Site Summary) - soubor, pro rychlé sdílení novinek a článků mezi serverem a uživatelem.

WYSIWYG

(What You See Is What You Get) - editor (např. webové stránky), ve kterém můžete dokument upravovat a ihned vidíte jak bude vypadat výsledek. Takovým editorem je například MS Word.

XML

XML (eXtensible Markup Language) je obecný značkovací jazyk určen pro výměnu dat mezi aplikacemi.

URL adresa

URL (Uniform Resource Locator) adresa představuje odkaz na webový zdroj, který specifikuje jeho lokalizaci a protokol použitý k jeho získání.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.