Praktické rady a návody pro efektivní využívání našich služeb. Pokud si i přesto nevíte s něčím rady, kontaktujte nás prostřednictvím našeho helpdesku.
Kategorie
Vše
E-mail
CMS
Klientská sekce
Obecné
#60
SLA
SLA (Service Level Agreement) je dohoda mezi námi a našimi zákazníky, která definuje úroveň poskytovaných služeb.
Obecné
#29
Nedaří se mi přihlásit do administrace
Prosím zkontrolujte na obrázku níže zda zadáváte údaje správně. Pokud se chcete přihlásit, tak vždy musíte vyplnit celé uživatelské jméno (např.: uzivatelskejmeno@domena.cz) a heslo. V případě, že i nadále se nemůžete přihlásit, tak nás prosím kontaktujte přes helpdesk.
CMS
#28
Design stránek se nezobrazuje správně, případně se zobrazují chybové hlášky
Pravděpodobně nastala chyba při editaci webových stránek nebo zrovna provádíme aktualizaci redakčního systému. Zkuste znovu načíst stránky či případně vymazat cache v prohlížeči (Ctrl+F5). Pokud problém nezmizí, tak nás prosím kontaktujte pomocí helpdesk. Prosím připravte si údaje jako je URL adresa na které se vzhled stránky nezobrazuje správně a údaje o webovém prohlížeči. Pro rychlejší zjištění údajů můžete využít naší aplikaci zjistimi.cz.
Obecné
#27
V administraci nemohu provádět úkony (vytváření/upravování/mazání stránek/anket/uživatelů atp.)
V takovém případě nás kontaktujte přes helpdesk a my problém vyřešíme, pravděpodobně jsou špatně nastavená administrační práva, která vás k těmto úkonům neopravňují.
CMS
#26
Změna provedená v administraci webu se mi neprojevila na stránkách.
Pravděpodobně byla stránka načtena do paměti Vašeho prohlížeče. Zkuste nejprve stisknout klávesu "F5", popřípadě "Ctrl+F5". Pokud se ani v tomto případě nic nezlepšilo, zkuste vymazat mezipaměť Vašeho prohlížeče.
To provedete tak, že při spuštěném prohlížeči stisknete klávesovou zkratku "Ctrl+Shift+Delete" a vyberete možnost vymazat mezipaměť, popřípadě i cookies např. za poslední hodinu.
Pokud problém nezmizí, tak nás prosím kontaktujte pomocí helpdesk, kde nám popište v jakém prohlížeči a operačním systému se to děje a zkopírujte i kompletní URL adresu. My váš požadavek začneme co nejrychleji řešit.
CMS
#25
Chodí mi příliš mnoho nesmyslných zpráv z kontaktního formuláře
Nejspíš se jedná o napadení kontaktního formuláře "robotem", který je naprogramovaný tak, aby co nejvíce zahltil e-mailovou schránku, na kterou se požadavky z kontaktního formuláře posílají. V takovém případě nás prosím kontaktujte pomocí helpdesk a my váš požadavek začneme co nejrychleji řešit.
Obecné
#24
Black list, white list, funkce Deliver pro e-mail spamy
Pokud vám na základě spam reportu přišlo oznámení, že vám nebyl doručen e-mail, či je váš e-mail v karanténě a také se k vám nedostal, prosím navštivte URL http://mx1.nux.cz/quarantine . Na této stránce se přihlašte svým uživatelským účtem.
Uvidíte nabídku "Whitelist" a "Blacklist". Zde si můžete přidávat a upravovat e-mailové adresy, které chcete, aby spam filter propouštěl či zakazoval. Pokud je váš e-mail zatím v karanténě a chcete, aby se doručil, je zde tlačítko Deliver.
Obecné
#23
Jak využít náš helpdesk? Jaké máte možnosti při zadávání požadavků?
Každý z klientů má možnost využít náš helpdesk a to v době od 9:30 do 18:00. Ke spojení lze využít helpdesk linku +420 250 250 555, k tomu aby spojení proběhlo, tak je nutné aby telefonní číslo bylo registrováno v našem systému, pokud číslo registrované není, tak lze využít ke spojení PIN, který má společnost přiřazený.
PIN zadáváte po vyzvání v telefonním hovoru, pokud je PIN zadán správně, tak spojení proběhne v pořádku, jestliže je zadán špatně, tak budete znovu vyzváni k zadání. Mezi další možnost kontaktování patří formulář na stránce https:/www.nux.cz/helpdesk/, kde může každý z klientů zadat požadavek nebo napsat na pozadavky@helpdesk.nux.cz.
Zadaným požadavkům se budeme věnovat v co možná nejkratším časovém úseku s tím rozdílem, že klienti s uzavřenou servisní smlouvou mají přednostní práva a tím pádem se jejich požadavkům věnujeme prvotně.
Obecné
Klientská sekce
#22
Co je Mail Gateway, proč mi chodí spam report?
Jestliže máte u nás e-maily, tak jste jistě zaregistrovali, že vám aktivně do schránky chodí spam report. Tento výpis slouží jako přehled zpráv, ve kterém jsou zprávy automaticky vyhodnoceny jako spam a z bezpečnostních důvodů se již nedoručují přímo do schránky, ale zachytávají se přímo na serveru a vy tak máte možnost na základě spam reportu určit, jak se zprávami naložit.
Co se stane, pokud budete chtít spam report vypnout? Nebudete mít žádnou informaci o tom, že se zpráva nedoručila do schránky. V tomto případě si můžeme uvést příklad: Očekáváte od určitého odesílatele zprávu, ale odesílatel bude vyhodnocen jako spam a zpráva tím pádem již nedoputuje přímo do schránky a vy tím, že jste nechali vypnout spam report nemáte informaci o tom, že by uživatel něco odesílal ačkoli může tvrdit opak. Proto doporučujeme spam report nechat zapnutý.
E-mail
#21
Jak nastavit automatický podpis emailu ?
Nejspíše jste se již setkali ze situací, kdy před odesílání emailu zakončujete text svým podpisem. Tuto funkci lze nastavit automaticky ve vašem emailovém klientu.
Nejdříve je nutné se přihlásit do emailového klienta. Následně v levé liště dole kliknete na tlačítko Nastavení > Profily > Váš profil. Tato sekce slouží právě k nastavení vašeho automatického podpisu. Při standartním nastavení lze využít pouhé oblasti textu, nicméně emailový klient nabízí také možnost „HTML podpisu“, při kterém se vám spustí editor a vy můžete využít mnoha funkcí jak text upravovat. Po dokončení je nutné kliknout na tlačítko „Uložit“ a zkusit napsat nový email, kde v jeho patičce by se měl zobrazit vámi vytvořený automatický podpis.
E-mail
#20
Plná schránka, jak tomu předejít?
Jestliže nastal problém s přeplněnou schránkou, tak jsou dvě možnosti, jak situaci vyřešit. První možností je, přihlásit se na stránky mail.nux.cz nebo do poštovního klienta např. Outlook a promazat již nepotřebné maily, které skončí ve složce s názvem „Koš“, pak již jen stačí tuto složku vyprázdnit viz obrázek. Druhou možností je navýšit kapacitu e-mailové schránky, v takovém to případě vám pomůže náš obchodní zástupce, který se s vámi domluví na dalších podmínkách. Kontaktovat ho lze na této emailové adrese: michal.hoffmann@nux.cz
E-mail
#19
Jak nastavit filtr proti spamu?
Jestliže jsou e-maily označené jako SPAM, pak jen stačí nastavit v poštovním klientovi pravidlo, aby spamy chodily do určené složky. Takové pravidlo nastavte přes https://mail.nux.cz . Přihlaste se do své e-mailové schránky a postupujte dle návodu na obrázku nebo dle následujících kroků.
Po přihlášení zvolte v levém horním rohu ikonku s ozubeným kolečkem a popiskem nastavení, vyjede vám nabídka, kde zvolíte položky filtry → spam .
V sekci „Pravidla pro příchozí stránku“ vyberte kolonku s popiskem „Odpovídá kterékoliv pravidlo“ a klikněte na ikonku se znaménkem „+“, přidá se vám nová položka, kterou nastavte následovně → 1. Pole zvolte „Předmět“ 2. Pole zvolte „obsahuje“3. pole napište následující text: [***SPAM***].
V sekci „…vykonej následující akce:“ v prvním poli „Přidat příznaky ke zprávě“ a akci „Přečteno“, klikněte dvakrát na ikonku „+“ a přidejte tak dvě nové položky.
V nově přidaném poli zvolte možnost „Přesuň zprávu do“ a akci „Spam“.
V druhém přidaném poli zvolte možnost „Zastavit pravidla“.
Posledním krokem zvolte v dolní části stránky tlačítko „Uložit“.
Tímto jsme nastavili aby se zprávy označené jako spam, přesouvali do námi určené složky v tomto případě s názvem Spam.
Protokol IMAP (Internet Message Access Protocol) umožňuje prohlížet složky elektronické pošty, je vhodný pokud k emailové schránce přistupujeme z více míst. Přijaté i odeslané e-maily zůstávají na serveru.
Protokol POP3 (Post Office Protocol) slouží zejména ke stahování elektronické pošty. Pokud není nastaveno jinak, tak se zprávy následně ze serveru smažou. Je vhodný použít, pokud se nechcete zabývat pravidelnou údržbou a promazávání pošty, nicméně je doporučeno si emaily zálohovat.
E-mail
#17
Mám potíže s emailovým klientem
Nelze vám standardně aplikace spustit. Navštivte stránky aplikace s nejčastěji řešenými potížemi.
Pokud jste zapomněli heslo k CMS nebo emailovému účtu, tak nás prosím kontaktujte přes helpdesk.
CMS
E-mail
Klientská sekce
#15
Nemohu se přihlásit do emailu
Tato situace může nastat z následujících možností k nimž jsou uvedené i odpovědi.
Zapomenuté heslo. V tomto případě nám napiště na helpdesk, my Vám vzápětí vygenerujeme nové.
Nemůžu se přihlásit přes klienta (např. Outlook). Při této situaci se nejdříve pokuste přihlásit přes stránku mail.nux.cz, abyste se ujistili, že máte správné přihlašovací údaje, pokud si je nepamatujete, tak postupujte stejně jako v prvním bodě. Jestliže jsou údaje v pořádku, tak přejděte do nastavení samotného klienta a zkontrolujte nastaveného dle bodu č.7 v odpovědích FAQ
Pokud nepomůže ani jedno z řešení nebo máte jiný problém, tak nám napište prostřednictvím helpdesk.
E-mail
#14
Můžete mi pomoci s řešením problému u mě na pc? (TeamViewer)
Ano, takové řešení je možné za pomocí připojení přes vzdálenou plochu neboli programem TeamViewer. Program si můžete stáhnout ze stránky www.teamviewer.com a následně jej nainstalovat. Jakmile máte program nainstalovaný, budeme potřebovat přístupové údaje, jako jsou "ID" a "heslo", které jsou nezbytné pro přihlášení.
Po sdělení údajů můžeme problém aktivně řešit. Prosíme toto řešení využívat jen při vážných situacích.
Obecné
#13
Jak mohu změnit heslo?
Pro změnu hesla přejděte na adresu https://mail.nux.cz a přihlaste se do svého emailového účtu. Po přihlášení klikněte v horním pravém rohu na položku nastavení, zobrazí se stránka s veškerým nastavení pro emailový účet. Nyní zvolte v levém sloupci položku změna hesla, kde zadejte své aktuální heslo a zároveň heslo nové. Upozornění: Heslo musí mít minimálně 16 znaků. Tlačítkem uložit akci potvrďte.
E-mail
CMS
Klientská sekce
#12
Nechci si pamatovat heslo, lze se přihlásit jinak?
Jestliže se chcete přihlašovat jinak než neustálým zadáváním hesla, tak je možné využít aplikaci KeePass v této aplikace si vytvoříte soubor, kterému nastavíte univerzální heslo a do téhož souboru pak již ukládáte svá hesla pro různé aplikace. Můžete to například využít v přihlášení do emailu či CMS. V obrázcích níže můžete vidět, jak nastavit heslo pro jednotlivé aplikace.
Obecné
#11
Jak mohu nastavit v emailu automatickou odpověď?
Pro nastavení automatické odpovědi navštivte stránku https://mail.nux.cz. Na této stránce se přihlaste do své emailové schránky a po přihlášení klikněte na položku nastavení, která se nachází v horním menu po pravé straně. Zobrazí se menu s položkami nastavení, kde zvolte položku Aut. odpověď, po zvolení zaškrtněte políčko zapnuto a vyplňte požadované údaje . Jakmile vyplníte všechny údaje, tak dokončete proces tlačítkem uložit. Jestliže byste chtěli automatickou odpověď vypnout, tak stačí znovu kliknout na políčko zapnout a tím zrušit zaškrtnutí. Pro přehlednější ukázku se můžete podívat na obrázek. Upozornění: Pokud jste nastavili odpověď, tak může fungovat až po 24 hodinovém intervalu.
E-mail
#10
Zabezpečení webové prezentace SSL certifikátem
SSL* certifikát zajistí přechod na šifrovaný protokol HTTPS**. SSL certifikáty chrání informace mezi servery a prohlížečem. Zabezpečují osobní údaje, hesla, čísla účtů, čísla platebních karet a další informace tak, aby byly ochráněny před případnými on-line útočníky.
Zjednodušeně řečeno certifikát, jeho veřejný klíč a certifikační autorita jsou užity k vytvoření důvěrného vztahu mezi koncovým klientem a serverem a zároveň je toto vše použito k zašifrování přenášených dat po počítačové síti.
Co aktivací získáte?
V tom nejmenším se zbavíte varování prohlížeče, že stránky nejsou zabezpečeny.
Dále získáte kladné body ve vyhledávání. Společnost Google už před časem oznámila, že začala monitorovat přítomnost SSL certifikátu na webu a hodnotí ji jako kladný SEO faktor.
V neposlední řadě budete mít mnohem vyšší míru jistoty, že vaše webové stránky a přenášené informace jsou bezpečné a šifrovány.
Jak na to?
V případě vašeho zájmu nám dejte vědět, certifikát pro Vás rádi zajistíme. O nepatrnou částku se měsíčně zvýší platba, kterou fakturujeme za službu webhosting.
* SSL (Secure Sockets Layer) - protokol, vrstva vložená mezi vrstvu transportní (např. TCP/IP) a aplikační (např. HTTP). Poskytuje zabezpečení komunikace šifrováním a vzájemnou autentizaci komunikujících stran.
** HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) - protokol umožňující šifrovaný přenos dat v počítačové síti.
Obecné
#9
Co je to dvoufaktorová autentizace?
Dvoufaktorová autentizace (2FA) s jednorázovým heslem (OTP - One Time Password) zajišťuje vyšší úroveň zabezpečení.
V dnešní době je nesmírně důležité odpovědně řešit zabezpečení dat a informací tak, aby se k nim (vždy a odkudkoliv) dostali pouze ti uživatelé, kteří k těmto mají patřičná oprávnění. Ve většině společností je v současnosti přístupovými informacemi pouze uživatelské jméno a heslo. Oproti standardnímu ověřování tak 2FA doplňuje přihlášení uživatele pomocí jména a hesla použitím dalšího prvku, který si uživatel ale nemusí pamatovat, má ho při sobě. Zařízení, které tuto službu umožňuje, může pomocí aplikace v mobilním telefonu generovat kód, jenž není bez vlastnictví zařízení možné jinak zjistit. Tyto dva faktory - „něco, co uživatel zná“ (tedy klasické heslo) plus „něco, co uživatel vlastní“ (typicky mobilní telefon) pak společně poskytují násobně dokonalejší zabezpečení. Významnou výhodou OTP hesel je i jejich náhodnost, nelze je tedy předvídat ani znovu použít. Výsledkem 2FA OTP je pak mnohem vyšší ochrana firemních dat před slovníkovými útoky, zneužitím přístupových údajů a jinou formou kyberzločinu. Je velice nepravděpodobné, aby si někdo zjistil uživatelské jméno a heslo uživatele a ještě mu zcizil zařízení, které generuje kód. I v případě, že by se mu tak podařilo, má útočník velmi málo času na získání informací. Jednorázové heslo má velmi krátkou dobu životnosti (30 sekund).
OTP tak řeší starosti s:
použitím stejných statických hesel.
opakováním již jednou použitého hesla.
hesly obsahující data specifická pro daného uživatele jako je např. jméno nebo datum narození.
deriváty hesel jako jsou např. „heslo01“, “heslo02“, atd.
uživatelskými hesly, která obecně nesplňují základní podmínky bezpečného hesla (min. 8 alfanumerických znaků)
Jakožto odpovědný poskytovatel komplexních služeb v oblasti internetu a s ohledem na chystanou legislativu ale především na data, která ve své databázi máte, vám toto vylepšení velmi silně doporučujeme . Společnost Nux již v současnosti umí tuto oblast vysoce profesionálně ošetřit. Na vyšším zabezpečení dat svých zákazníků máme i svůj vlastní zájem. Hlavním motivem je chystaná ještě přísnější legislativa o ochraně osobních údajů*.
Dočetli jste až sem a dospěli jste k názoru, že i vaše data a IS si zasluhují takovouto zvýšenou ochranu a aktivaci služby 2FA OTP? Je pro Vás námi poskytované řešení (web, e-shop, atd.) stěžejní součást byznysu? Vyžádejte si co nejdříve aktivaci 2FA OTP. Za jednorázovou platbu vám 2FA OTP obratem zařídíme. Těm z vás, kteří s námi máte uzavřenou servisní smlouvu, se další náklady spojné s podporou 2FA se toto po aktivaci stane součástí smlouvy.
*Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které výrazně zvýší ochranu osobních dat nadobudne právoplatnost od 25. května 2018. GDPR představuje nový právní rámec ochrany osobních údajů v celé EU. Cílem je co nejvíca hájit práva občanů EU proti neoprávněnému zacházení s jejich daty a osobními údaji. GDPR se týká všech firem a institucí, jednotlivců a online služeb, které zpracovávají data uživatelů.
CMS
#8
Je webhosting jako webhosting?
V pravém smyslu výrazu webhosting jde pouze o pouhé umístění stránek na serveru jde pouze o pouhé umístění stránek na serveru poskytovatele, resp. pronájem prostoru pro webové stránky na cizím zařízení, tak aniž byste museli vlastnit svůj server. Ceny za webhosting se na trhu pohybují od několika korun až po několik tisíc měsíčně. Nux již historicky neposkytuje jen tento technický prostředek jako konkurence, se kterou jsme často srovnáváni, ale i vlastní aplikace a jejich celý ekosystém.
Obecné
#7
Nezobrazuje se mi na stránkách obsah nebo jiný prvek
Situace mohla být způsobena aktualizací webových stránek či uložením stránek do paměti prohlížeče v předchozím stavu. Zkuste obnovit stránky vymazáním cache, to můžete udělat za pomocí klávesy ctrl + F5 nebo ctrl + r. Pokud situace přetrvává, tak nás prosím kontaktujte pomocí helpdesk.
Obecné
#6
Obrázky se pomalu nahrávají
Pokud se pomalu nahrávají obrázky, může to být způsobeno nadměrnou velikostí či pomalým připojením k internetu. Proto vždy před nahráním obrázku proveďte kompresi a tím velikost snížíte. Kompresi můžete provést přes stránku: https://tinyjpg.com/ S touto akcí můžete zrychlit, jak nahrávání obrázků, tak i načítání samotných stránek, kde je obrázek zobrazen.
Vliv na velikost můžou mít i samotné rozměry, většinou platí, že čím větší rozměr, tak tím větší velikost, nicméně není to pravidlem. Samotný rozměr můžete změnit přímo v CMS. Na nahraný obrázek klikněte pravým tlačítkem a zvolte změnit rozměry, načte se okýnko, kde jej můžete upravit.
CMS
#5
V CMS zmizelo tlačítko pro nahrávání obrázků či souborů
Pokud tato situace nastane, tak můžete postupovat následovně: V modulu pro nahrávání obrázků či souborů zvolte nastavení, které se nachazí vedle tlačítek nápověda či obnovit. Po kliknutí na položku nastavení zaškrtněte kolonku „Klasické komponenty“ po pravé straně v sekci „Nahrávání souborů pomocí:“. V tuto chvíli se tlačítko bude zobrazovat správně.
Obecné
#4
Jak nás můžete kontaktovat?
Kontaktovat nás můžete pomocí kontaktního formuláře, který se nachází na stránce helpdesk, kde musíte vyplnit povinné údaje, jako jsou jméno, příjmení, e-mail, předmět. V případě, že píšete za společnost, tak ji prosím vyplňte do pole organizace.
U formuláře v kolonce s názvem popis napiště požadavek. V případě, že chcete zaslat soubor, který například chcete implementovat na stránky, tak klikněte na tlačítko „Vybrat soubor“ a následně jej vložte. Pokud chcete urychleně vyřídit požadavek, tak klikněte na expresní požadavek. Veškeré další kontaktní informace naleznete na odkazu výše.
Obecné
#3
Jak pracovat v redakčním systému?
Veškerou dokumentaci, jak pracovat s určitými oddíly naleznete přímo v CMS. Po přihlášení do CMS klikněte v menu nabídce na tlačítko obsah a přejděte na položku dokumentace, veškeré návody naleznete v menu nabídce po levé straně.
CMS
#2
Co je URL adresa a kde ji najdu?
Zjednodušeně řečeno, URL představuje řetězec znaků který píšete do adresního řádku prohlížeče, když chcete navštívit webovou stránku. Obvykle ji naleznete v horní části.
Obecné
#1
Jak mohu nastavit emailového klienta (Outlook, Mozilla Thunderbird, Gmail, Mail)?
Pro nastavení e-mailového klienta použijte údaje níže rovněž zde naleznete i jak nastavit údaje v jednotlivých e-mailových klientech.
Upozornění! Pokud nevíte jaký je rozdíl mezi IMAP/POP3, tak si jej prosím přečtěte zde v FAQ pod názvem „IMAP a POP3“.
Základní údaje
Jméno: Vaše celé jméno
E-mail: Váš e-mail
Nastavení serveru
Typ serveru: IMAP/POP/SMTP
Název serveru příchozí a odchozí pošty: mail.nux.cz
Číslo portu příchozí pošty pro: IMAP: 993 / POP3: 995
Číslo portu odchozí pošty: 465
Zabezpečení: SSL
E-mail
#61
Nastavení odesílání z aliasu emailu
Pro nastavení aliasu emailu v Outlooku postupujte dle obrázků níže.
E-mail
#1
Jak mohu nastavit emailového klienta (Outlook, Mozilla Thunderbird, Gmail, Mail)?
Pro nastavení e-mailového klienta použijte údaje níže rovněž zde naleznete i jak nastavit údaje v jednotlivých e-mailových klientech.
Upozornění! Pokud nevíte jaký je rozdíl mezi IMAP/POP3, tak si jej prosím přečtěte zde v FAQ pod názvem „IMAP a POP3“.
Základní údaje
Jméno: Vaše celé jméno
E-mail: Váš e-mail
Nastavení serveru
Typ serveru: IMAP/POP/SMTP
Název serveru příchozí a odchozí pošty: mail.nux.cz
Číslo portu příchozí pošty pro: IMAP: 993 / POP3: 995
Číslo portu odchozí pošty: 465
Zabezpečení: SSL
E-mail
#11
Jak mohu nastavit v emailu automatickou odpověď?
Pro nastavení automatické odpovědi navštivte stránku https://mail.nux.cz. Na této stránce se přihlaste do své emailové schránky a po přihlášení klikněte na položku nastavení, která se nachází v horním menu po pravé straně. Zobrazí se menu s položkami nastavení, kde zvolte položku Aut. odpověď, po zvolení zaškrtněte políčko zapnuto a vyplňte požadované údaje . Jakmile vyplníte všechny údaje, tak dokončete proces tlačítkem uložit. Jestliže byste chtěli automatickou odpověď vypnout, tak stačí znovu kliknout na políčko zapnout a tím zrušit zaškrtnutí. Pro přehlednější ukázku se můžete podívat na obrázek. Upozornění: Pokud jste nastavili odpověď, tak může fungovat až po 24 hodinovém intervalu.
E-mail
#13
Jak mohu změnit heslo?
Pro změnu hesla přejděte na adresu https://mail.nux.cz a přihlaste se do svého emailového účtu. Po přihlášení klikněte v horním pravém rohu na položku nastavení, zobrazí se stránka s veškerým nastavení pro emailový účet. Nyní zvolte v levém sloupci položku změna hesla, kde zadejte své aktuální heslo a zároveň heslo nové. Upozornění: Heslo musí mít minimálně 16 znaků. Tlačítkem uložit akci potvrďte.
E-mail
CMS
Klientská sekce
#15
Nemohu se přihlásit do emailu
Tato situace může nastat z následujících možností k nimž jsou uvedené i odpovědi.
Zapomenuté heslo. V tomto případě nám napiště na helpdesk, my Vám vzápětí vygenerujeme nové.
Nemůžu se přihlásit přes klienta (např. Outlook). Při této situaci se nejdříve pokuste přihlásit přes stránku mail.nux.cz, abyste se ujistili, že máte správné přihlašovací údaje, pokud si je nepamatujete, tak postupujte stejně jako v prvním bodě. Jestliže jsou údaje v pořádku, tak přejděte do nastavení samotného klienta a zkontrolujte nastaveného dle bodu č.7 v odpovědích FAQ
Pokud nepomůže ani jedno z řešení nebo máte jiný problém, tak nám napište prostřednictvím helpdesk.
E-mail
#16
Zapomenuté heslo
Pokud jste zapomněli heslo k CMS nebo emailovému účtu, tak nás prosím kontaktujte přes helpdesk.
CMS
E-mail
Klientská sekce
#17
Mám potíže s emailovým klientem
Nelze vám standardně aplikace spustit. Navštivte stránky aplikace s nejčastěji řešenými potížemi.
Protokol IMAP (Internet Message Access Protocol) umožňuje prohlížet složky elektronické pošty, je vhodný pokud k emailové schránce přistupujeme z více míst. Přijaté i odeslané e-maily zůstávají na serveru.
Protokol POP3 (Post Office Protocol) slouží zejména ke stahování elektronické pošty. Pokud není nastaveno jinak, tak se zprávy následně ze serveru smažou. Je vhodný použít, pokud se nechcete zabývat pravidelnou údržbou a promazávání pošty, nicméně je doporučeno si emaily zálohovat.
E-mail
#19
Jak nastavit filtr proti spamu?
Jestliže jsou e-maily označené jako SPAM, pak jen stačí nastavit v poštovním klientovi pravidlo, aby spamy chodily do určené složky. Takové pravidlo nastavte přes https://mail.nux.cz . Přihlaste se do své e-mailové schránky a postupujte dle návodu na obrázku nebo dle následujících kroků.
Po přihlášení zvolte v levém horním rohu ikonku s ozubeným kolečkem a popiskem nastavení, vyjede vám nabídka, kde zvolíte položky filtry → spam .
V sekci „Pravidla pro příchozí stránku“ vyberte kolonku s popiskem „Odpovídá kterékoliv pravidlo“ a klikněte na ikonku se znaménkem „+“, přidá se vám nová položka, kterou nastavte následovně → 1. Pole zvolte „Předmět“ 2. Pole zvolte „obsahuje“3. pole napište následující text: [***SPAM***].
V sekci „…vykonej následující akce:“ v prvním poli „Přidat příznaky ke zprávě“ a akci „Přečteno“, klikněte dvakrát na ikonku „+“ a přidejte tak dvě nové položky.
V nově přidaném poli zvolte možnost „Přesuň zprávu do“ a akci „Spam“.
V druhém přidaném poli zvolte možnost „Zastavit pravidla“.
Posledním krokem zvolte v dolní části stránky tlačítko „Uložit“.
Tímto jsme nastavili aby se zprávy označené jako spam, přesouvali do námi určené složky v tomto případě s názvem Spam.
Jestliže nastal problém s přeplněnou schránkou, tak jsou dvě možnosti, jak situaci vyřešit. První možností je, přihlásit se na stránky mail.nux.cz nebo do poštovního klienta např. Outlook a promazat již nepotřebné maily, které skončí ve složce s názvem „Koš“, pak již jen stačí tuto složku vyprázdnit viz obrázek. Druhou možností je navýšit kapacitu e-mailové schránky, v takovém to případě vám pomůže náš obchodní zástupce, který se s vámi domluví na dalších podmínkách. Kontaktovat ho lze na této emailové adrese: michal.hoffmann@nux.cz
E-mail
#21
Jak nastavit automatický podpis emailu ?
Nejspíše jste se již setkali ze situací, kdy před odesílání emailu zakončujete text svým podpisem. Tuto funkci lze nastavit automaticky ve vašem emailovém klientu.
Nejdříve je nutné se přihlásit do emailového klienta. Následně v levé liště dole kliknete na tlačítko Nastavení > Profily > Váš profil. Tato sekce slouží právě k nastavení vašeho automatického podpisu. Při standartním nastavení lze využít pouhé oblasti textu, nicméně emailový klient nabízí také možnost „HTML podpisu“, při kterém se vám spustí editor a vy můžete využít mnoha funkcí jak text upravovat. Po dokončení je nutné kliknout na tlačítko „Uložit“ a zkusit napsat nový email, kde v jeho patičce by se měl zobrazit vámi vytvořený automatický podpis.
E-mail
#22
Co je Mail Gateway, proč mi chodí spam report?
Jestliže máte u nás e-maily, tak jste jistě zaregistrovali, že vám aktivně do schránky chodí spam report. Tento výpis slouží jako přehled zpráv, ve kterém jsou zprávy automaticky vyhodnoceny jako spam a z bezpečnostních důvodů se již nedoručují přímo do schránky, ale zachytávají se přímo na serveru a vy tak máte možnost na základě spam reportu určit, jak se zprávami naložit.
Co se stane, pokud budete chtít spam report vypnout? Nebudete mít žádnou informaci o tom, že se zpráva nedoručila do schránky. V tomto případě si můžeme uvést příklad: Očekáváte od určitého odesílatele zprávu, ale odesílatel bude vyhodnocen jako spam a zpráva tím pádem již nedoputuje přímo do schránky a vy tím, že jste nechali vypnout spam report nemáte informaci o tom, že by uživatel něco odesílal ačkoli může tvrdit opak. Proto doporučujeme spam report nechat zapnutý.
E-mail
#61
Nastavení odesílání z aliasu emailu
Pro nastavení aliasu emailu v Outlooku postupujte dle obrázků níže.
E-mail
#3
Jak pracovat v redakčním systému?
Veškerou dokumentaci, jak pracovat s určitými oddíly naleznete přímo v CMS. Po přihlášení do CMS klikněte v menu nabídce na tlačítko obsah a přejděte na položku dokumentace, veškeré návody naleznete v menu nabídce po levé straně.
CMS
#6
Obrázky se pomalu nahrávají
Pokud se pomalu nahrávají obrázky, může to být způsobeno nadměrnou velikostí či pomalým připojením k internetu. Proto vždy před nahráním obrázku proveďte kompresi a tím velikost snížíte. Kompresi můžete provést přes stránku: https://tinyjpg.com/ S touto akcí můžete zrychlit, jak nahrávání obrázků, tak i načítání samotných stránek, kde je obrázek zobrazen.
Vliv na velikost můžou mít i samotné rozměry, většinou platí, že čím větší rozměr, tak tím větší velikost, nicméně není to pravidlem. Samotný rozměr můžete změnit přímo v CMS. Na nahraný obrázek klikněte pravým tlačítkem a zvolte změnit rozměry, načte se okýnko, kde jej můžete upravit.
CMS
#9
Co je to dvoufaktorová autentizace?
Dvoufaktorová autentizace (2FA) s jednorázovým heslem (OTP - One Time Password) zajišťuje vyšší úroveň zabezpečení.
V dnešní době je nesmírně důležité odpovědně řešit zabezpečení dat a informací tak, aby se k nim (vždy a odkudkoliv) dostali pouze ti uživatelé, kteří k těmto mají patřičná oprávnění. Ve většině společností je v současnosti přístupovými informacemi pouze uživatelské jméno a heslo. Oproti standardnímu ověřování tak 2FA doplňuje přihlášení uživatele pomocí jména a hesla použitím dalšího prvku, který si uživatel ale nemusí pamatovat, má ho při sobě. Zařízení, které tuto službu umožňuje, může pomocí aplikace v mobilním telefonu generovat kód, jenž není bez vlastnictví zařízení možné jinak zjistit. Tyto dva faktory - „něco, co uživatel zná“ (tedy klasické heslo) plus „něco, co uživatel vlastní“ (typicky mobilní telefon) pak společně poskytují násobně dokonalejší zabezpečení. Významnou výhodou OTP hesel je i jejich náhodnost, nelze je tedy předvídat ani znovu použít. Výsledkem 2FA OTP je pak mnohem vyšší ochrana firemních dat před slovníkovými útoky, zneužitím přístupových údajů a jinou formou kyberzločinu. Je velice nepravděpodobné, aby si někdo zjistil uživatelské jméno a heslo uživatele a ještě mu zcizil zařízení, které generuje kód. I v případě, že by se mu tak podařilo, má útočník velmi málo času na získání informací. Jednorázové heslo má velmi krátkou dobu životnosti (30 sekund).
OTP tak řeší starosti s:
použitím stejných statických hesel.
opakováním již jednou použitého hesla.
hesly obsahující data specifická pro daného uživatele jako je např. jméno nebo datum narození.
deriváty hesel jako jsou např. „heslo01“, “heslo02“, atd.
uživatelskými hesly, která obecně nesplňují základní podmínky bezpečného hesla (min. 8 alfanumerických znaků)
Jakožto odpovědný poskytovatel komplexních služeb v oblasti internetu a s ohledem na chystanou legislativu ale především na data, která ve své databázi máte, vám toto vylepšení velmi silně doporučujeme . Společnost Nux již v současnosti umí tuto oblast vysoce profesionálně ošetřit. Na vyšším zabezpečení dat svých zákazníků máme i svůj vlastní zájem. Hlavním motivem je chystaná ještě přísnější legislativa o ochraně osobních údajů*.
Dočetli jste až sem a dospěli jste k názoru, že i vaše data a IS si zasluhují takovouto zvýšenou ochranu a aktivaci služby 2FA OTP? Je pro Vás námi poskytované řešení (web, e-shop, atd.) stěžejní součást byznysu? Vyžádejte si co nejdříve aktivaci 2FA OTP. Za jednorázovou platbu vám 2FA OTP obratem zařídíme. Těm z vás, kteří s námi máte uzavřenou servisní smlouvu, se další náklady spojné s podporou 2FA se toto po aktivaci stane součástí smlouvy.
*Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které výrazně zvýší ochranu osobních dat nadobudne právoplatnost od 25. května 2018. GDPR představuje nový právní rámec ochrany osobních údajů v celé EU. Cílem je co nejvíca hájit práva občanů EU proti neoprávněnému zacházení s jejich daty a osobními údaji. GDPR se týká všech firem a institucí, jednotlivců a online služeb, které zpracovávají data uživatelů.
CMS
#13
Jak mohu změnit heslo?
Pro změnu hesla přejděte na adresu https://mail.nux.cz a přihlaste se do svého emailového účtu. Po přihlášení klikněte v horním pravém rohu na položku nastavení, zobrazí se stránka s veškerým nastavení pro emailový účet. Nyní zvolte v levém sloupci položku změna hesla, kde zadejte své aktuální heslo a zároveň heslo nové. Upozornění: Heslo musí mít minimálně 16 znaků. Tlačítkem uložit akci potvrďte.
E-mail
CMS
Klientská sekce
#16
Zapomenuté heslo
Pokud jste zapomněli heslo k CMS nebo emailovému účtu, tak nás prosím kontaktujte přes helpdesk.
CMS
E-mail
Klientská sekce
#26
Změna provedená v administraci webu se mi neprojevila na stránkách.
Pravděpodobně byla stránka načtena do paměti Vašeho prohlížeče. Zkuste nejprve stisknout klávesu "F5", popřípadě "Ctrl+F5". Pokud se ani v tomto případě nic nezlepšilo, zkuste vymazat mezipaměť Vašeho prohlížeče.
To provedete tak, že při spuštěném prohlížeči stisknete klávesovou zkratku "Ctrl+Shift+Delete" a vyberete možnost vymazat mezipaměť, popřípadě i cookies např. za poslední hodinu.
Pokud problém nezmizí, tak nás prosím kontaktujte pomocí helpdesk, kde nám popište v jakém prohlížeči a operačním systému se to děje a zkopírujte i kompletní URL adresu. My váš požadavek začneme co nejrychleji řešit.
CMS
#27
V administraci nemohu provádět úkony (vytváření/upravování/mazání stránek/anket/uživatelů atp.)
V takovém případě nás kontaktujte přes helpdesk a my problém vyřešíme, pravděpodobně jsou špatně nastavená administrační práva, která vás k těmto úkonům neopravňují.
CMS
#29
Nedaří se mi přihlásit do administrace
Prosím zkontrolujte na obrázku níže zda zadáváte údaje správně. Pokud se chcete přihlásit, tak vždy musíte vyplnit celé uživatelské jméno (např.: uzivatelskejmeno@domena.cz) a heslo. V případě, že i nadále se nemůžete přihlásit, tak nás prosím kontaktujte přes helpdesk.
CMS
#16
Zapomenuté heslo
Pokud jste zapomněli heslo k CMS nebo emailovému účtu, tak nás prosím kontaktujte přes helpdesk.
CMS
E-mail
Klientská sekce
#23
Jak využít náš helpdesk? Jaké máte možnosti při zadávání požadavků?
Každý z klientů má možnost využít náš helpdesk a to v době od 9:30 do 18:00. Ke spojení lze využít helpdesk linku +420 250 250 555, k tomu aby spojení proběhlo, tak je nutné aby telefonní číslo bylo registrováno v našem systému, pokud číslo registrované není, tak lze využít ke spojení PIN, který má společnost přiřazený.
PIN zadáváte po vyzvání v telefonním hovoru, pokud je PIN zadán správně, tak spojení proběhne v pořádku, jestliže je zadán špatně, tak budete znovu vyzváni k zadání. Mezi další možnost kontaktování patří formulář na stránce https:/www.nux.cz/helpdesk/, kde může každý z klientů zadat požadavek nebo napsat na pozadavky@helpdesk.nux.cz.
Zadaným požadavkům se budeme věnovat v co možná nejkratším časovém úseku s tím rozdílem, že klienti s uzavřenou servisní smlouvou mají přednostní práva a tím pádem se jejich požadavkům věnujeme prvotně.
Obecné
Klientská sekce
#13
Jak mohu změnit heslo?
Pro změnu hesla přejděte na adresu https://mail.nux.cz a přihlaste se do svého emailového účtu. Po přihlášení klikněte v horním pravém rohu na položku nastavení, zobrazí se stránka s veškerým nastavení pro emailový účet. Nyní zvolte v levém sloupci položku změna hesla, kde zadejte své aktuální heslo a zároveň heslo nové. Upozornění: Heslo musí mít minimálně 16 znaků. Tlačítkem uložit akci potvrďte.
E-mail
CMS
Klientská sekce
#2
Co je URL adresa a kde ji najdu?
Zjednodušeně řečeno, URL představuje řetězec znaků který píšete do adresního řádku prohlížeče, když chcete navštívit webovou stránku. Obvykle ji naleznete v horní části.
Obecné
#4
Jak nás můžete kontaktovat?
Kontaktovat nás můžete pomocí kontaktního formuláře, který se nachází na stránce helpdesk, kde musíte vyplnit povinné údaje, jako jsou jméno, příjmení, e-mail, předmět. V případě, že píšete za společnost, tak ji prosím vyplňte do pole organizace.
U formuláře v kolonce s názvem popis napiště požadavek. V případě, že chcete zaslat soubor, který například chcete implementovat na stránky, tak klikněte na tlačítko „Vybrat soubor“ a následně jej vložte. Pokud chcete urychleně vyřídit požadavek, tak klikněte na expresní požadavek. Veškeré další kontaktní informace naleznete na odkazu výše.
Obecné
#5
V CMS zmizelo tlačítko pro nahrávání obrázků či souborů
Pokud tato situace nastane, tak můžete postupovat následovně: V modulu pro nahrávání obrázků či souborů zvolte nastavení, které se nachazí vedle tlačítek nápověda či obnovit. Po kliknutí na položku nastavení zaškrtněte kolonku „Klasické komponenty“ po pravé straně v sekci „Nahrávání souborů pomocí:“. V tuto chvíli se tlačítko bude zobrazovat správně.
Obecné
#7
Nezobrazuje se mi na stránkách obsah nebo jiný prvek
Situace mohla být způsobena aktualizací webových stránek či uložením stránek do paměti prohlížeče v předchozím stavu. Zkuste obnovit stránky vymazáním cache, to můžete udělat za pomocí klávesy ctrl + F5 nebo ctrl + r. Pokud situace přetrvává, tak nás prosím kontaktujte pomocí helpdesk.
Obecné
#8
Je webhosting jako webhosting?
V pravém smyslu výrazu webhosting jde pouze o pouhé umístění stránek na serveru jde pouze o pouhé umístění stránek na serveru poskytovatele, resp. pronájem prostoru pro webové stránky na cizím zařízení, tak aniž byste museli vlastnit svůj server. Ceny za webhosting se na trhu pohybují od několika korun až po několik tisíc měsíčně. Nux již historicky neposkytuje jen tento technický prostředek jako konkurence, se kterou jsme často srovnáváni, ale i vlastní aplikace a jejich celý ekosystém.
Obecné
#10
Zabezpečení webové prezentace SSL certifikátem
SSL* certifikát zajistí přechod na šifrovaný protokol HTTPS**. SSL certifikáty chrání informace mezi servery a prohlížečem. Zabezpečují osobní údaje, hesla, čísla účtů, čísla platebních karet a další informace tak, aby byly ochráněny před případnými on-line útočníky.
Zjednodušeně řečeno certifikát, jeho veřejný klíč a certifikační autorita jsou užity k vytvoření důvěrného vztahu mezi koncovým klientem a serverem a zároveň je toto vše použito k zašifrování přenášených dat po počítačové síti.
Co aktivací získáte?
V tom nejmenším se zbavíte varování prohlížeče, že stránky nejsou zabezpečeny.
Dále získáte kladné body ve vyhledávání. Společnost Google už před časem oznámila, že začala monitorovat přítomnost SSL certifikátu na webu a hodnotí ji jako kladný SEO faktor.
V neposlední řadě budete mít mnohem vyšší míru jistoty, že vaše webové stránky a přenášené informace jsou bezpečné a šifrovány.
Jak na to?
V případě vašeho zájmu nám dejte vědět, certifikát pro Vás rádi zajistíme. O nepatrnou částku se měsíčně zvýší platba, kterou fakturujeme za službu webhosting.
* SSL (Secure Sockets Layer) - protokol, vrstva vložená mezi vrstvu transportní (např. TCP/IP) a aplikační (např. HTTP). Poskytuje zabezpečení komunikace šifrováním a vzájemnou autentizaci komunikujících stran.
** HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) - protokol umožňující šifrovaný přenos dat v počítačové síti.
Obecné
#12
Nechci si pamatovat heslo, lze se přihlásit jinak?
Jestliže se chcete přihlašovat jinak než neustálým zadáváním hesla, tak je možné využít aplikaci KeePass v této aplikace si vytvoříte soubor, kterému nastavíte univerzální heslo a do téhož souboru pak již ukládáte svá hesla pro různé aplikace. Můžete to například využít v přihlášení do emailu či CMS. V obrázcích níže můžete vidět, jak nastavit heslo pro jednotlivé aplikace.
Obecné
#14
Můžete mi pomoci s řešením problému u mě na pc? (TeamViewer)
Ano, takové řešení je možné za pomocí připojení přes vzdálenou plochu neboli programem TeamViewer. Program si můžete stáhnout ze stránky www.teamviewer.com a následně jej nainstalovat. Jakmile máte program nainstalovaný, budeme potřebovat přístupové údaje, jako jsou "ID" a "heslo", které jsou nezbytné pro přihlášení.
Po sdělení údajů můžeme problém aktivně řešit. Prosíme toto řešení využívat jen při vážných situacích.
Obecné
#23
Jak využít náš helpdesk? Jaké máte možnosti při zadávání požadavků?
Každý z klientů má možnost využít náš helpdesk a to v době od 9:30 do 18:00. Ke spojení lze využít helpdesk linku +420 250 250 555, k tomu aby spojení proběhlo, tak je nutné aby telefonní číslo bylo registrováno v našem systému, pokud číslo registrované není, tak lze využít ke spojení PIN, který má společnost přiřazený.
PIN zadáváte po vyzvání v telefonním hovoru, pokud je PIN zadán správně, tak spojení proběhne v pořádku, jestliže je zadán špatně, tak budete znovu vyzváni k zadání. Mezi další možnost kontaktování patří formulář na stránce https:/www.nux.cz/helpdesk/, kde může každý z klientů zadat požadavek nebo napsat na pozadavky@helpdesk.nux.cz.
Zadaným požadavkům se budeme věnovat v co možná nejkratším časovém úseku s tím rozdílem, že klienti s uzavřenou servisní smlouvou mají přednostní práva a tím pádem se jejich požadavkům věnujeme prvotně.
Obecné
Klientská sekce
#24
Black list, white list, funkce Deliver pro e-mail spamy
Pokud vám na základě spam reportu přišlo oznámení, že vám nebyl doručen e-mail, či je váš e-mail v karanténě a také se k vám nedostal, prosím navštivte URL http://mx1.nux.cz/quarantine . Na této stránce se přihlašte svým uživatelským účtem.
Uvidíte nabídku "Whitelist" a "Blacklist". Zde si můžete přidávat a upravovat e-mailové adresy, které chcete, aby spam filter propouštěl či zakazoval. Pokud je váš e-mail zatím v karanténě a chcete, aby se doručil, je zde tlačítko Deliver.
Obecné
#25
Chodí mi příliš mnoho nesmyslných zpráv z kontaktního formuláře
Nejspíš se jedná o napadení kontaktního formuláře "robotem", který je naprogramovaný tak, aby co nejvíce zahltil e-mailovou schránku, na kterou se požadavky z kontaktního formuláře posílají. V takovém případě nás prosím kontaktujte pomocí helpdesk a my váš požadavek začneme co nejrychleji řešit.
Obecné
#28
Design stránek se nezobrazuje správně, případně se zobrazují chybové hlášky
Pravděpodobně nastala chyba při editaci webových stránek nebo zrovna provádíme aktualizaci redakčního systému. Zkuste znovu načíst stránky či případně vymazat cache v prohlížeči (Ctrl+F5). Pokud problém nezmizí, tak nás prosím kontaktujte pomocí helpdesk. Prosím připravte si údaje jako je URL adresa na které se vzhled stránky nezobrazuje správně a údaje o webovém prohlížeči. Pro rychlejší zjištění údajů můžete využít naší aplikaci zjistimi.cz.
Obecné
#60
SLA
SLA (Service Level Agreement) je dohoda mezi námi a našimi zákazníky, která definuje úroveň poskytovaných služeb.
Obecné
Přijďte k nám na kafe
Seznámíme se, představíte nám vaše potřeby, najdeme spolu řešení. Můžeme se potkat u nás, u vás, v kavárně, či online.